Kisebb az Antarktisz feletti ózonlyuk
Úgy tűnik, megérte felvenni a harcot az ózonrétegre káros anyagok kibocsátásával.
(Index) itt>>
Dr. Hevesi Attila: A földrajzi övezetesség oktatása a gimnáziumok első osztályában c. tanulmányát. - Földrajzi Közlemények, XXVII., 1-3., 36-65. 1979-ben íródott, alapos és a tankönyvírók is ebből szoktak dolgozni. Lásd a cikket itt>>
A földrajzból tanult
éghajlatok tipikus diagramjai hagyományos ábrázolással itt>>.
Éghajlati tűnődésem (klima-dilemma), hogy a távoli területek éghajlatának sablonos tanítása vajon mennyire szükséges. Egy átlagmagyarnak fontos tudni a trópusi és a mérsékelt övi monszun közötti különbséget? A Földrajzi függelék szerint pl. Forró övezeti monszunéghajlat - Da Nang (Vietnam) Mérsékelt övezeti monszunéghajlat - Csancsiang (Kína) és közöttük a távolság kb 600 km? Innen nézve egy átlagembernek nem mindegy? (Rigóczki Csaba)
Komoly
problémával szembesül Madagaszkár déli része, ahol három éve az aszály szinte
folyamatosan jelen van az emberek életében. Míg máshol akár egy évnyi esőt is kapnak a nyakukba az emberek egy - két nap leforgása alatt,
Madagaszkáron azzal kell szembesülni, hogy a súlyos aszályok ellehetetlenítik a mezőgazdasági termelést. Bővebben itt>>
Nagyon jó! Az animáció megmutatja a leghidegebb és a legmelegebb hónap közötti hőmérséklet tartományt a világ minden egyes szélességére vonatkozóan itt>>.
Úgy tűnik, megérte felvenni a harcot az ózonrétegre káros anyagok kibocsátásával.
(Index) itt>>
- "Titokzatos gáztömeg rejtőzik Japán partjainál" -
- "Hogyan tűnt el az alaszkai Columbia-gleccser?" -
- Űrszemét -
- Esőerdő -