
Itt konkrét iskolai gyakorlatokat találsz
Jó gyakorlat
Honlapkészítő projektfeladat
A Jedlik Ányos Gimnázium 10.d osztálya a távoktatás első két hetében (4 tanórában) egy földrajzos honlapot készített - és nem akármilyent. A szerzők az oldalon. Nézd meg kérlek, és irigyelj a diákjaimért :)
https://3750.webnode.hu

Hogyan készült?
- Szeptemberben, az első órán átbeszéltük a régió bemutatásának mikéntjét: általános vs. regionális földrajz. Most, az akkori vázlat volt az iránymutató.
- 3-4 fős csoportok alakultak, aki választottak maguknak egy bemutatandó európai országot (magam EU-országot szerettem volna, de a fiatalok másra vágytak).
- A webnode felületen létrehoztam egy saját felhasználót (az "anyosfoci" nem azt jelenti, aminek hangzik, hanem csak a Jedlik földrajzosainak user-neve :D). A user oldalán országonként nyitottam egy "üres honlapot, és ehhez kaptak a fiatalok url-t és jelszót.
- A csoportok ezen a felületen, önszerveződő projektben elkészítették oldalaikat.
- Két önkéntes, Vendel és Attila feladata a részoldalak egységbe formázása volt, értve ez alatt a formátumot, a nyitólap szerkesztését, a linkek ellenőrzését stb.
Rigóczki Csaba
Évtizedek óta örömmel használjuk a Seterrát. A fő probléma az, hogy nehezen vagy egyáltalán nem igazítható a követelményeinkhez. Ezen próbálok változtatni. A kvízek címében és leírásában megjelenik, hogy melyik követelményhez igazodik. Ha ez nincs jelölve, akkor nem igazodik hivatalos követelményhez (vagy csak véletlenül :) ). Egyelőre nem lesznek a régi érettségi követelményhez kapcsolódó anyagok, amíg nem egyértelmű, hogy a 2020-as NAT és kerettanterv alapján is ugyanazt vagy mást kérnek az érettségin. A tájékozódást a címkék segítik. A városok-városai, országok-országai stb. fogalmakat sehogy se sikerült következetesen használni, bocs ... Javaslatokat megjegyzésbe lehet írni.

1. A fiatalokkal megnézetem a térképen pl. Brazilia vs Grönland méretét, és
utána a kivetített glóbuszon ugyanezt, Ezután maguktól keresik (akarják
keresni) pl. Magyarországot.
2. Össze-vissza forgatjuk a tegelyferdeséget (tudom, h ez képzavar), mert egy űrhajóstól (vagy ufótól) nem várhatjuk el, h épp a jó szögben érkezzen. (Nominatív szemlélet?).
3. Ha megállítod a Földet és kézzel forgatod, akkor a napsugárzás iránya természetellenes lesz ... próbáld ki (haladóknak).
4. és ott a sok temetikus glóbusz...
Virtuális földrajzóra
Tímár Gábor videó-rovata
Az "ipari hó" műholdtávlatból
Ha az ipari üzemek kéményeiből távozó por és gőz épp annyit tesz hozzá a téli légkör páratartalmához, hogy csapadék képződjön, a gyárak körül hó- és dérfoltok keletkeznek a csapadékzónáktól távol is. Lássunk ilyeneket műholdfelvételeken! >>

A hideg légpárna műholdtávlatból
Tél van, hideg, nyirkos köd üli meg a várost és a síkvidéket, az
embernek semmi kedve kimenni. Pedig sokszor csak egy közeli hegyre kell
feljutni (ha van ilyen), amelynek csúcsa a köd fölé emelkedik, és
csodálatos látványban lesz részünk. Emelkedjünk a műhold magasságába és
nézzük a ködöt és a ködhatárt felülről is! >>
És aki ilyenekről szeretne egyetemen tanulni: ELTE TTK Földtudományi alapszak https://geo.elte.hu
Tematikus érettségi feladatgyűjtemény
Lehet, hogy legtöbbünknek nyilvánvalóság ez, de talán van akinek hasznos...

A földrajzi övezetesség oktatása
Dr. Hevesi Attila: A földrajzi övezetesség oktatása a gimnáziumok első osztályában c. tanulmányát. - Földrajzi Közlemények, XXVII., 1-3., 36-65. 1979-ben íródott, alapos és a tankönyvírók is ebből szoktak dolgozni. Lásd a cikket itt>>
Szabaduló szobák
Szabaduló szoba Google Forms zal
10. oszt - élelmiszerválság
- Csináltam a tizedikes élelmiszerválság témakörhöz egy szabadulószobát, hátha valakinek jól jön >>
6. oszt - folyók
- Készítettem egy "szabadulószobát" a kis 6-asaimnak a folyók témakörből (OFI-s tk). Feltöltöm a diavetítés és a ppt-s, azaz átírható, szédszedhető változatát is, ha engedi a FB. Ha gondoljátok, használjátok nyugodtan. Segítő, javító szándékú észrevételeket szívesen fogadok.témakörből (OFI-s tk).Feltöltöm a diavetítés és a ppt-s, azaz átírható, szédszedhető változatát is, ha engedi a FB. Ha gondoljátok, használjátok nyugodtan. Segítő, javító szándékú észrevételeket szívesen fogadok. Keresd a fb oldalon a jó gyakorlatok között! >>
A víz legyen veled!
itt >>
Prezentációk
Dunántúli- és Északi-khg
itt>>
(Kitti
Tamási)
India
Sokkal több van benne, mint a szigorúan vett tananyag,
de az érdeklődés
felkeltése volt vele a cél. Ha online tanításra használod, jelöld ki, hogy
melyik dia tananyag és melyik nem (vagy töröld, amelyiket nem akarod) itt>>.
(Erika Frekot
)
Amerika felszíne, éghajlata, vízrajza.
A ppt digitális tananyagként szolgál. Három témakört dolgoz
fel: Amerika felszíne, éghajlata, vízrajza. Egy kicsit hosszú itt>>.
(Lídia Passné Katarzsinszky
)
Ausztrália
A digitális tanrendben készült pptx itt>>
(Lídia Passné Katarzsinszky)
Felmérők
- OH: Az alábbi szakmai segédanyagok segítséget nyújtanak az órára
készüléshez és az órai munkához. A felmérők nem tekinthetők központi
méréseknek, csupán a hatályos kerettanterv követelményei szerinti, segítő,
ötletadó ajánlások, melyeket a tanítási folyamat során érdemes a tanulócsoport
haladási irányának megfelelően módosítani vagy átalakítani.
Válogass itt>> - Földrajz felmérő 7. osztály >>
(Csilla Dobrotka) - Földrajz felmérő
megoldás 7. oszt >>
(Timi Horváth)
Google Earth projekt
7-es diákmunka. Ázsia tájai itt>>
Pest megyei mustra kvíz
Mennyire ismered jól Pest megyét? Teszteld a tudásod! itt>>
Magyar tájak - Virtuális kiállítás
Ez nagyon jó szerintem!
"A Nemzeti Összetartozás Napjára készítettük ezt a virtuális kiállítást, hogy (...) e kiállításon keresztül is megélhesse és megérthesse az egykori és mai magyar tájak, magyar várak, magyar életképek sokrétű szépségét s történeteik üzenetét. Lépjenek be, járják be a hazát nemzeti festészetünk legnagyobb mestereinek munkáin keresztül."
Szépművészeti Múzeum itt>>